mmm

"Det där med att vara kär, binda upp sig och ha sig. Är jävligt underbart och man kan göra det på så många olika sätt. Man förändras som människa både på både gott och ont. Du är inte längre huvudpersonen i ditt eget liv, utan han är. Personen du skulle kunna offra ditt eget liv för in the moment. Från att vara en slampig (ja, alla är väl slampor innan man binder upp sig) osäker liten tjej som ger sina tyglar till en  stor stark självsäker kille…

Vad kallas det, när man är så blind och naiv? Jo, första kärleken. Trots att han var helt perfekt så letade du fel. Skrev han med andra på Facebook? Var han otrogen? Varför var han inte hemma i tid? Varför valde han att gå ut med sina vänner istället för att vara hemma med mig? Och varför sitter han på Facebook istället för att vi ska umgås? Blir arg på honom och säger ifrån. Blir besatt vill hitta fel. Men varför? Jag älskar ju killen jag är med.

 

Berättar för dina vänner och alla säger hur blind du är, att han inte är bra för dig. Men är det någonting du glömmer att berätta för dina vänner? Att du älskar honom. Dom vet bara om hans brister… Dom mysiga kvällarna med fina middagar och varma ord blev vardag. Till slut så pallade du inte trycket. Ni gjorde slut och allting blev jobbigt och du klagar på allt han inte gjorde för dig. Men kommer du ihåg vad han gjorde? Dom mysiga kvällarna och dom fina minnena? Kanske inte. För just nu tror du att han är ditt livs största misstag.

 

Jag själv skulle aldrig kalla det misstag, snarare en livserfarenhet. Ser helt plötsligt hur man ändras så fort man går in och ut ur ett förhållande, när man går ut från en förhållande så är det som att man föds på nytt. Nya möjligheter, en chans att klara sig själv. Från att vara det som han kallade en ”bra tjej” till en riktigt ”go nuts” brud med lite för hårda taggar utåt så blev jag en annan själv. Man kan vara sig själv på flera olika sätt. Alla förhållande har sina bra & dålig sidor. Alla människor har två ansikten. Alla mina vänner som gått ur förhållanden snackar så dåligt om sina ex, berättar allt dom inte gjorde, hur elaka dom var. Dom hatar. Jag ångrar att jag inte kämpade mer för mitt förhållande som jag hade. Inte för att jag är kär längre, utan för att jag nu förstår hur fint det var. När allting lagt sig. Men det är en erfarenhet tills nästa gång – uthållighet.


För när man slutar älska någon, slutar sakna och slutar att bry sig så ser man allt så klart. Någon som känner igen sig? Sluta hata och var glada för vad ni hade."


Kommentarer
Postat av: Moa

:)

2011-09-12 @ 16:16:20
URL: http://moagunnarssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0